Cinema

Escola Valenciana té l’objectiu de contribuir a la normalització de la nostra llengua en l’àmbit del cinema, perquè és molt important que l’alumnat valencià es trobe amb referents que parlen en la nostra llengua tant a l’escola com al carrer.

El Cinema a l’Escola arriba cada tardor a les sales de cinema de moltes poblacions valencianes per oferir als infants i joves les novetats cinematogràfiques del moment amb el segell de versió valenciana.
Cada pel·lícula ve acompanyada d’una fitxa didàctica que permet treballar-la abans o posteriorment a l’aula i fomentar així el coneixement de diferents aspectes del llenguatge cinematogràfic entre els i les escolars.
Aquesta iniciativa és possible gràcies a la col·laboració d’ajuntaments valencians que veuen en el Cinema a l’Escola una oportunitat de normalitzar la nostra llengua en un àmbit tan important al segle XXI com és el sector de l’audiovisual i el cinema.

Descarrega’t el catàleg 2023-24 en pdf:

També estan disponibles les pel·lícules que han format part de les diferents edicions de Cinema a l’Escola.

LLOGUER DE LA CÒPIA DE LA PEL·LÍCULA PER A PASSES ESCOLARS:

• 363 € per cada projecció. Demaneu pressupost si feu més d’un passe el mateix dia.
  • La projecció ha de ser gratuïta per al públic.
  • Cal sol·licitar la contractació per e-mail a cinema@fev.org

LLOGUER DE PROJECTOR I PROJECCIONISTA

Demaneu pressupost a cinema@fev.org

PROJECCIONS AL L’ESCOLA

LA CINEMATECA és un servei que Escola Valenciana ofereix als ajuntaments i centres educatius valencians, en col·laboració amb Drac Màgic.

A la Cinemateca es pot veure en línia de forma il·limitada una sèrie de pel·lícules en valencià. La subscripció serveix per a tot el curs escolar 2023/2024.

Es podeu inscriure’s ací si sou un Centre Educatiu:

Si sou un Ajuntament i teniu interès en contractar la CINEMATECA per als centres de la localitat, contacteu amb nosaltres a l’adreça electrònica cinema@fev.org

La subscripció dona accés a més de 30 films, que es podran veure durant el curs escolar, fins juny de 2024.

A més de la incorporació de nous llargmetratges, enguany també s’hi inclou una selecció de curtmetratges que, pel format i les propostes temàtiques que planteja, potencia l’organització d’activitats a l’aula per etapes educatives i eixos temàtics.

✓ Són adreçats a xiquets i xiquetes de 2 a 12 anys
✓ Estan compromesos amb la diversitat
✓ Estimulen la sensibilitat estètica
✓ Contribueixen a l’educació emocional
✓ Transmeten valors socials i culturals

A més dels drets d’exhibició col·lectiva dels films, la subscripció inclou materials pedagògics complementaris per a treballar-los amb l’alumnat i explorar les possibilitats educatives que presenten.

Per facilitar l’organització d’activitats educatives els films es classifiquen per:

⇒ etapes educatives
⇒ eixos temàtics
⇒ durada

Quota d’inscripció per centre 100 euros (+ 21% IVA).

DVDTECA

D’altra banda, tenim existències de la Devedeteca d’Escola Valenciana. La Devedeteca número 5 està dirigida a l’alumnat d’infantil i primària i conté les 5 pel·lícules següents: L’estiu i la tardor al regne d’Escampeta, Neu i els arbres màgics, Arthur i la guerra dels mons, Un gat a París i El petit príncep.

Les pel·lícules han estat seleccionades per Escola Valenciana, tenint en compte els valors que trans- meten a l’alumnat, i també van acompanyades d’una guia didàctica per si el professorat vol treba- llar-les a l’aula.

Si voleu adquirir una Devedeteca per al vostre centre educatiu, tenim la següent oferta (enviament inclòs) fins que s’esgo- ten les existències de la Devedeteca:

Pack de DVD amb les pel·lícules és de 50€

Contacta’ns